Ligga lite och fundera

29 Jul

Har tagit plats i sängen inför nattens sömn. Utanför ljuder syrsorna som sig bör när man befinner sig på varmare breddgrader.

Det är svårt att formulera sig ibland. Allt känns så cliché-igt. Men det är väl så det är här. Känner man en känsla är den inte mellanmjölk utan riktigt varm och nymjölkad mjölk. Med grädde på toppen. Det tränger ända in och fyller alla vrår eftersom det handlar om verklighet.

Jag trodde verkligheten skulle göra mig starkare. Och kanske att det kommer att göra det när jag letat mig ur kaoset. Ni vet, man går igenom processen från intryck till förvirring och förhoppningsvis en ny styrka när man tait sig ur detta.

Inte att jag känner mig totalt nedtryckt i skorna men jag känner en enorm frustration och som jag sa, förvirring och kaos.

Men klichén finns också åt andra hållet. Min glädje denna eftermiddag när jag tog min siesta och samtidigt lyssnade på hur det, med höga skratt, spelades fotboll, volleyboll och badminton på gården. Eller glädjeropen för en föreslagen maskerad på söndag. Hjärtat spritter.

Jag har bara varit här i två dagar, det känns som åt minstonde två veckor med tanke på alla människor jag träffat och alla historier jag hört. Jag vet att det låter som en cliché. Men det är ingen mellanmjölk. Glöm inte det.


Darinka


Mellis


Preparing presentation


Hanging out


Darinka and fish

Leave a Reply

