Tiden är inne.

30 Aug

Ligger kvar i sängen och drar mig. Om jag går upp innebär det att sista dagen i Mae Sot har börjat. Jag drar gärna ut på att behöva ta tag i den verkligheten.

Den senaste veckan har varit fantastiskt fascinerande. Dels här i Mae Sot med utbildningen och dels i Nu Poe flyktingläger. Känslorna och tankarna är så många att jag inte riktigt vet var jag ska börja för att kunna reda ut dem (bilder och en redogörelse för två intensiva dagar i Nu Poe kommer så småning om.). Men att få avsluta med leendet i topp är ju vad man ska göra. Skulle gärna berätta om allt nu men det liksom bubblar över och ett sådant inlägg, har jag självinsikt nog att förstå, hade blivit oläsligt och förfärligt långt.
Än så länge nöjer jag mig med att säga ordet fascinerande!

Nu börjar dagen som oundvikligen var tvungen att börja. Förr eller senare. Även om det känns tungt att lämna, är jag nöjd med ett fint avslut. Dessutom finns det mycket att se fram emot att komma hem till.

Leave a Reply

